MIN HELG

Just nu har jag ingen större lust att kliva upp tidigt igen imorgonbitti, tur att jag får åka med Julia och hennes pappa. Guld värt att få sova en liten stund längre på morgonen och slippa åka buss! Jobbig vecka väntar dock, på tisdag har jag religionsprov och på fredag är det teoribiten av gesällprovet som gäller. Alltså kommer jag sitta och plugga varje kväll! (eller kanske inte..)

Helgen har varit lugn och skön iallafall. Fredagen spenderades bara hemma framför Let's dance. Igår var det som sagt dop för Affe på dagen. När vi kom hem stack Nicke ut med skotern och jag var bara hemma och pysslade. Det var tänkt att jag skulle laga en god middag dagen i ära men när Nicke var påväg hem ringer han och säger "Du, ring och beställ lite pizza..", inte mig emot! På kvällen for vi till Ellenor och Matte, spelade spel och gick sedan bort till Ida en sväng innan jag skjutsade ner några på Gladan. Jag och Nicke bestämde oss för att åka hem istället!

Idag har jag varit på ovanligt bra humör med tanke på att det är söndag. Vi tog en lång sovmorgon, tog sedan skotern för att åka en sväng i det fina vädret. Träffade även lill-Linus, man blir glad bara över att se den busungen. Lite senare kom Daniel och Emelie förbi och käkade middag, även David anslöt sig efter ett tag. Grabbarna drog ut med skotrarna och jag skjutsade Emlan till bruket. Medans jag var ensam hemma passade jag på att få bort alla kläder som legat utspridda över HELA golvet i sovrummet, och det är inte lite, vi har bara inte hunnit tvätta upp alla kläder sedan vi flyttade in men nu är det gjort. Man mår så mycket bättre av ett välstädat hem! Elin kom ner och gjorde mig sällskap och vi började titta på SATC-filmen (nej, jag har inte sett den tidigare) men får lov att se slutet imorgon. Händelserik dag!



Förresten, imorgon ska vi ÄNTLIGEN fixa färg till sovrummet.
Det kommer bli så jävla snyggt.
Nu vet ni vad vi ska göra i helgen! Bilder kommer självklart när allt är på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0